9. Třída

9.Třída | 8.Třída | 7.Třída | 6.Třída | 5.Třída | 4.Třída | 3.Třída

Novosedlický „Dopraváček“

24.05.2018

Soutěž obce Novosedlice letos oslavila již 20. ročník. Vybraní žáci 3. tříd soutěžili ve znalostech a dovednostech chodců a cyklistů. Absolvovali jízdu zručnosti, test chodce, poznávali a vybarvovali dopravní značky, podávali první pomoc zraněnému kamarádovi, sestavovali povinnou výbavu kola a na závěr jezdili jako cyklisté za přítomnosti a dohledu dopravních policistů.

Naše družstvo obsadilo báječnou druhou pozici a odneslo si krásné stříbrné medaile. Zaslouží si obrovskou pochvalu! Při přípravě děti podporovala celá třída a učila se s nimi. Odměnou jim může být (mimo získaných znalostí) sada dopravních značek a společenská hra, kterou jejich spolužáci, mimo jiné, dostali za krásné umístění a ponechají ji ve třídě pro všechny.

Novosedlický „Dopraváček“ Novosedlický „Dopraváček“ Novosedlický „Dopraváček“
Novosedlický „Dopraváček“ Novosedlický „Dopraváček“ Novosedlický „Dopraváček“
Novosedlický „Dopraváček“ Novosedlický „Dopraváček“ Novosedlický „Dopraváček“
Novosedlický „Dopraváček“ Novosedlický „Dopraváček“

Přírodovědná vycházka

3. 4. 2018

V úterý 3. dubna jsme se pátou a šestou vyučovací hodinu vypravili do proboštovského lesa zjistit, do jaké míry se už probouzí příroda. Našli jsme podběl, nakvétající sasanky hajní, rašící kopřivy, orsej jarní, pampelišku a mladé kapradí. V rámci výtvarné výchovy si děti vybrané rostliny přikreslily do svých herbářů.

Kromě rostlin jsme také našli velké množství skokanů, i s čerstvě nakladenými vajíčky. Žábám a jejich rozmnožování jsme se podrobně věnovali loni, takže pro žáky nebyl žádný problém určit druh žáby (podle tvaru vajíček), ani vysvětlit koloběh jejího života.

Přírodovědná vycházka Přírodovědná vycházka Přírodovědná vycházka
Přírodovědná vycházka Přírodovědná vycházka Přírodovědná vycházka
Přírodovědná vycházka Přírodovědná vycházka

Projekt „Žížaly mezi námi“

Ve škole jsme prozatím měli místa na sběr papíru, plastů a elektroodpadu. Teď nám nově ve třídě přibyl vermikompostér, který nám umožní zbavit se ekologicky i biologického odpadu. Ten vzniká, mimo jiné, každé úterý, kdy dostáváme k svačině ovoce nebo zeleninu. Ohryzky od jablek nebo stopky od paprik už nebudou plnit odpadkový koš, ale budou sloužit jako potrava pro žížaly, které je přetvoří na přírodní hnojivo. Kromě zbytků ovoce a zeleniny si žížaly pochutnají např. i na čajových sáčcích, kávové sedlině, navlhčeném kartonu nebo na papírových kapesníčcích.

Žáci se procesu a smyslu kompostování a životu žížal věnovali v rámci týdne několik hodin. Nejprve jsme si povídali o detektivech a jejich práci, na což navazovala aktivita s luštěním tématu dne. Tajenka zněla: „Karel se ztratil!“ Jenže kdo je Karel? A kam se asi ztratil? Na to museli, za pomocí indicií, ve skupinkách přijít sami. Úkol se zdařil všem – Karel je žížala. Ve všech odpovědích skupin se objevilo, že by mohl být schovaný v půdě/v kompostu…A tak jsme se za pomoci druháků vydali Karla hledat.

Za tělocvičnou se nachází kompost ze školní zahrady. Nabrali jsme si vzorky do kelímků a společnými silami Karla hledali – a našli! Kromě lup měly děti k dispozici i mikroskopy, kterými zkoumaly rostlinné části kompostu i malé živočichy. O svých objevech si samostatně nebo ve dvojici dělaly záznamy na badatelský list. Tato aktivita měla u všech veliký úspěch.

V dalších hodinách přišla na řadu tematická pohádka, četba odborného textu a tvorba myšlenkových map. Završením dne bylo sešroubování a poskládání vermikompostéru, jeho naplnění a umístění násady žížal. Děti vše zvládly na jedničku!

V následujících dnech jsme se vrátili ještě jednou k myšlenkovým mapám skupin a vytvořili jsme si jednu velkou, společnou, do které jsme zapsali vše, co jsme se předtím dozvěděli a co nás na životě žížal zaujalo. Poslední aktivitou projektu bylo výtvarné ztvárnění potravin a materiálů, které jsou pro kompost vhodné a které nikoli.

Projekt „Žížaly mezi námi“ Projekt „Žížaly mezi námi“ Projekt „Žížaly mezi námi“
Projekt „Žížaly mezi námi“ Projekt „Žížaly mezi námi“ Projekt „Žížaly mezi námi“
Projekt „Žížaly mezi námi“ Projekt „Žížaly mezi námi“ Projekt „Žížaly mezi námi“
Projekt „Žížaly mezi námi“ Projekt „Žížaly mezi námi“ Projekt „Žížaly mezi námi“
Projekt „Žížaly mezi námi“ Projekt „Žížaly mezi námi“ Projekt „Žížaly mezi námi“
Projekt „Žížaly mezi námi“ Projekt „Žížaly mezi námi“ Projekt „Žížaly mezi námi“
Projekt „Žížaly mezi námi“ Projekt „Žížaly mezi námi“ Projekt „Žížaly mezi námi“
Projekt „Žížaly mezi námi“ Projekt „Žížaly mezi námi“ Projekt „Žížaly mezi námi“
Projekt „Žížaly mezi námi“ Projekt „Žížaly mezi námi“

Mgr. Romana Světláková a žáci 3. třídy

Velikonoční tvoření

Velikonoční tvoření Velikonoční tvoření Velikonoční tvoření
Velikonoční tvoření Velikonoční tvoření

Prvouka - ptáci

Velice ráda pracuji s dětmi v delších blocích než vyučovací hodina. Jedno téma se dá krásně využít napříč předměty. Ze zkušenosti vím, že si pak učivo lépe pamatují. Jeden příklad za všechny:

V prvouce jsme začali probírat živočichy a po savcích přišli na řadu ptáci. Po hodině, ve které jsme si prošli interaktivní prezentaci a vyzkoušeli ptačí kvíz, jsme přešli k samostatné aktivitě žáků. Ti se rozdělili podle zájmu o jednoho ze čtyř nabízených ptáků – sojky obecné, brhlíka lesního, ledňáčka říčního a žluny zelené. Jejich úkolem pak bylo vyhledat si vybraný druh v příslušné příručce a doplnit do pracovního listu informace o výskytu, velikosti, potravě a rozmnožování. V závěru mi svou práci ve skupině odprezentovali. Po prezentaci následovaly videoukázky ptáků v jejich přirozeném prostředí – v hnízdě, na lovu, apod. a ukázky hlasů. Při výtvarné výchově jsme naši práci zakončili kresbou uměleckými křídami. Nejprve děti protestovaly, že to bude těžké a že oni kreslit neumí…Výsledkem ale byly samy příjemně překvapeny. Jednoho z žáků tyto aktivity nadchly natolik, že mi vymyslel domácí úkol na pololetní prázdniny – určit druhy jím nakreslených ptáčků.

Kromě znalostí z prvouky jsme procvičili čtení s porozuměním, orientaci v textu, psaní i matematiku (násobilka s ptačími vajíčky). Svou práci si museli i sami zorganizovat, rozdělit si role a úkoly.

Prvouka - ptáci Prvouka - ptáci Prvouka - ptáci
Prvouka - ptáci Prvouka - ptáci Prvouka - ptáci
Prvouka - ptáci Prvouka - ptáci Prvouka - ptáci
Prvouka - ptáci Prvouka - ptáci Prvouka - ptáci
Prvouka - ptáci Prvouka - ptáci

Prvouka - Vesmír

Výrobu lapbooku si děti poprvé vyzkoušely loni, kdy jsme takto zpracovávali téma Včely. Co to ale vlastně lapbook je? Jedná se o interaktivní knížku, kterou si děti tvoří samy. Proto je pro ně tato činnost zajímavá a baví je více než klasické vyplňování pracovních sešitů. Shrnou si v ní všechny informace, které k danému tématu získaly. Použít se dá prakticky na každý předmět. Můžete si tímto způsobem zpracovat lidské tělo, druhy zvířat, vyjmenovaná slova, slovní druhy, čas, příbuzenské vztahy a podobně.

Prvouka - Vesmír Prvouka - Vesmír Prvouka - Vesmír
Prvouka - Vesmír Prvouka - Vesmír Prvouka - Vesmír
Prvouka - Vesmír Prvouka - Vesmír

Živá příroda - savci

Naše výuka často neprobíhá odděleně, ale předměty se překrývají a propojují. Tak tomu bylo i v tomto případě (původní) hodiny čtení. Žáci měli samostatný úkol – vyhledat v atlase zvířat či v encyklopedii libovolného savce, přečíst si o něm, nakreslit obrázek a vytvořit myšlenkovou mapu, ve které shrnou vše, co se o dotyčném zvířeti dozvěděli. Jak se jim práce povedla, posuďte sami.

Živá příroda - savci Živá příroda - savci Živá příroda - savci
Živá příroda - savci Živá příroda - savci Živá příroda - savci
Živá příroda - savci Živá příroda - savci Živá příroda - savci
Živá příroda - savci Živá příroda - savci

Nasněžilo!

16.01.2018

Dnes napadl konečně první pořádný sníh v novém roce! Vydali jsme se proto vyfotit s naším třídním stromem – třešní. Vysvětlili jsme si, proč je pro rostliny v zimě sníh důležitý, zkontrolovali jsme pomalu zamrzající jezírko a postavili pár sněhuláků. Se sněhuláky jsme potom pokračovali i ve třídě, kde si každý vyrobil jednoho trvanlivého – ze dřeva. Práci s tavnou pistolí už žáci zvládají bez problémů sami, paní učitelka už jenom dohlíží. Práce nám tak šla pěkně od ruky!

Nasněžilo! Nasněžilo! Nasněžilo!
Nasněžilo! Nasněžilo! Nasněžilo!
Nasněžilo! Nasněžilo! Nasněžilo!
Nasněžilo! Nasněžilo!

Vánoce 2017

Výroba polazu a rozdávání dárků.

Vánoce 2017 Vánoce 2017 Vánoce 2017
Vánoce 2017 Vánoce 2017 Vánoce 2017
Vánoce 2017 Vánoce 2017 Vánoce 2017

Vánoční přání

Vánoční přání Vánoční přání Vánoční přání

Dům dětí a mládeže Teplice – přírodovědné oddělení

12.12.2017

V rámci prvouky jsme v úterý 12. prosince navštívili přírodovědné oddělení Domu dětí a mládeže v Teplicích. Paní Samsonyová, která má toto oddělení na starosti, nás provedla a ukázala nám všechna akvária a terária plná zajímavých živočichů. Děti tak mohly vidět různé druhy hmyzu, ryb, plazů, obojživelníků i hlodavců. K největším exponátům patřily bezesporu anakonda a krajta. Některá zvířata si děti mohly pohladit nebo dokonce vzít do ruky (suchozemské a vodní želvy, morčata, gekončíka nočního, agamu vousatou, strašilky a několik hadů). Na závěr na děti čekal kvíz, ve kterém vyhledávaly skrytá zvířata. Exkurze se velice vydařila a děti byly na konci pochváleny za aktivitu, ukázněnost i pěkné chování ke zvířatům.

Dům dětí a mládeže Teplice – přírodovědné oddělení Dům dětí a mládeže Teplice – přírodovědné oddělení Dům dětí a mládeže Teplice – přírodovědné oddělení
Dům dětí a mládeže Teplice – přírodovědné oddělení Dům dětí a mládeže Teplice – přírodovědné oddělení Dům dětí a mládeže Teplice – přírodovědné oddělení
Dům dětí a mládeže Teplice – přírodovědné oddělení Dům dětí a mládeže Teplice – přírodovědné oddělení Dům dětí a mládeže Teplice – přírodovědné oddělení
Dům dětí a mládeže Teplice – přírodovědné oddělení Dům dětí a mládeže Teplice – přírodovědné oddělení Dům dětí a mládeže Teplice – přírodovědné oddělení
Dům dětí a mládeže Teplice – přírodovědné oddělení Dům dětí a mládeže Teplice – přírodovědné oddělení Dům dětí a mládeže Teplice – přírodovědné oddělení
Dům dětí a mládeže Teplice – přírodovědné oddělení Dům dětí a mládeže Teplice – přírodovědné oddělení Dům dětí a mládeže Teplice – přírodovědné oddělení
Dům dětí a mládeže Teplice – přírodovědné oddělení Dům dětí a mládeže Teplice – přírodovědné oddělení Dům dětí a mládeže Teplice – přírodovědné oddělení
Dům dětí a mládeže Teplice – přírodovědné oddělení Dům dětí a mládeže Teplice – přírodovědné oddělení

Mikuláš a vánoční tvoření

5. 12. 2017
Mikuláš a vánoční tvoření Mikuláš a vánoční tvoření Mikuláš a vánoční tvoření
Mikuláš a vánoční tvoření Mikuláš a vánoční tvoření Mikuláš a vánoční tvoření
Mikuláš a vánoční tvoření Mikuláš a vánoční tvoření Mikuláš a vánoční tvoření
Mikuláš a vánoční tvoření

Bovýsek - projekt ovoce a zelenina do škol

29.11.2017
Bovýsek - projekt ovoce a zelenina do škol Bovýsek - projekt ovoce a zelenina do škol Bovýsek - projekt ovoce a zelenina do škol
Bovýsek - projekt ovoce a zelenina do škol

Vánoční svícny

Vánoční svícny Vánoční svícny Vánoční svícny
Vánoční svícny Vánoční svícny Vánoční svícny
Vánoční svícny Vánoční svícny Vánoční svícny

Podzimní pečení (pracovní činnosti)

Podzimní pečení (pracovní činnosti) Podzimní pečení (pracovní činnosti) Podzimní pečení (pracovní činnosti)
Podzimní pečení (pracovní činnosti) Podzimní pečení (pracovní činnosti) Podzimní pečení (pracovní činnosti)
Podzimní pečení (pracovní činnosti) Podzimní pečení (pracovní činnosti)

Oslavy ke 130. výročí školy

Taneční hrátky s Honzou Onderem, Novosedlický talent, třídní vystoupení na boomwhackers.

Oslavy ke 130. výročí školy Oslavy ke 130. výročí školy Oslavy ke 130. výročí školy
Oslavy ke 130. výročí školy Oslavy ke 130. výročí školy Oslavy ke 130. výročí školy
Oslavy ke 130. výročí školy

Podzimní tvoření

Podzimní tvoření Podzimní tvoření Podzimní tvoření
Podzimní tvoření Podzimní tvoření Podzimní tvoření
Podzimní tvoření Podzimní tvoření Podzimní tvoření
Podzimní tvoření Podzimní tvoření Podzimní tvoření
Podzimní tvoření Podzimní tvoření Podzimní tvoření
Podzimní tvoření Podzimní tvoření Podzimní tvoření
Podzimní tvoření