V březnu jsme se všichni ocitli v mimořádné situaci, které musela být uzpůsobena nejen výuka, ale i učivo zadávané dětem. Téměř ze dne na den jsme podstoupili distanční výuku a hledali různé možnosti výuky. Vyzkoušeli jsme projekt ,,Škola v pyžamu“, ale nakonec nám nejvíc vyhovovala aplikace Zoom. S dětmi jsme se zpočátku vídali dvakrát denně (dopoledne a odpoledne). Po domluvě s rodiči jsme vyučování přesunuli na dopoledne od 10,00 do 12,00 hodin s desetiminutovou přestávkou.
Co nám tato možnost výuky dala a vzala? Dětem určitě chyběl kolektiv spolužáků, pro všechny bylo obtížné trávit většinu času doma, rodiče si už kolikrát nevěděli rady s množstvím volného času svých dětí, chyběl pravidelný režim školy, kroužků… Na druhou stranu jsme viděla, jak se žáci umí poprat s výukou přes počítač, poradili si v různých – pro ně do té doby nezvyklých situacích. Všichni společně jsme se denně setkávali v soukromí ve svých domovech. Mohli jsme si ukázat svoje oblíbené hračky, své domácí mazlíčky, častokrát se do výuky zapojili také rodiče nebo prarodiče…
Chtěla bych poděkovat všem rodičům za spolupráci a podporu (potíže s připojením se v některých rodinách vyskytly) a také čas (ten byl zase nutný nejen pro naskenování vypracovaných DÚ). Pochvala patří všem dětem za aktivní přístup, ale samozřejmě také těm, které neměly tu možnost připojení, ale svědomitě pracovaly z domova a komunikovaly přes mail nebo Bakaláře. Všichni si zaslouží prázdniny, které letos jsou opravdu dlouhé!
Dne 24. 10. 2019 se 1. třída vydala s 2. B po stopách hastrmana, který se ukrývá ve školním jezírku. Aby si žáci vůbec představili, jak takový hastrman vypadá, museli pomocí kamínků, listů, větviček a dalších přírodnin hastrmana společně vytvořit. Žáci byli rozděleni do skupin podle tříd. Po vytvoření hastrmana se 2. B stala pomocníky na hastrmanově stezce, která vedla k pokladu a kterou měli projít žáci první třídy. Plnili 10 úkolů, které byly rozmístěny v okolí naší školy. Když tuto stezku prvňáci prošli, společně s druháky pak nalezli zmíněný poklad, který si museli vyzvednout ve třídě. Vyzvednutí ale nebylo tak jednoduché. Druháci museli předvést nacvičenou pohádku, kterou naučili i prvňáky a ti ji také předvedli. Poté ještě museli společně splnit několik úkolů, a když je splnili, dostali se konečně k pokladu. Každý žák dostal malou odměnu. Tento projektový den se velmi vydařil a žáci se při něm naučili spolupráci. Prvňáci díky projektu poznali své starší spolužáky a leccos se od nich naučili.
Tento program MŠMT ověřuje revoluční metody, obsah, formy a organizaci práce v rámci tělesné výchovy. Na naší škole jsme si ,,Hodinu tělocviku navíc“ s vyškoleným lektorem vyzkoušeli již podruhé. Dětem se nové pohybové aktivity moc líbily.
Pět smyslů je pro člověka prostředníkem mezi světem a mozkem. Žáci si v hodině prvouky procvičili jeden z nich.
V letošním roce proběhl ve dnech 30.září - 6. října celostátní, 23. ročník Týdne knihoven. Také my, žáci 2.B, jsme se společně s naší paní knihovnicí zapojili do této akce. Seznámili jsme se s historií naší knihovny, v pěkně zpracované interaktivní prezentaci jsme si ukázali ,,různé" knihovny...např. tu, která zvítězila v soutěži o titul ,,Nejhezčí knihovna" nebo knihovnu, která má nejvíce knih, ale také supermoderní knihovnu! Na závěr naší návštěvy zbyla chvilka na prohlídku dětských knih a klidné čtení. Těšíme se na další návštěvu a slíbili jsme, že knihovnu navštívíme velmi rádi také se svojí maminkou!
1. úkol: Lovci bakterií
Záložka do knihy spojuje školy
Ve čtvrtek 10. října 2019 proběhl ve druhé třídě projekt na téma „My body.“ Žáci vytvářeli v reálné velikosti lidskou postavu. Někteří ji zvládli nakreslit podle svých představ, někteří si užili zábavu u obkreslování spolužáků. Během toho měli za úkol rozstříhat, nalepit a hlavně správně anglicky přiřadit slovíčka, týkající se jednotlivých částí těla. Výsledné postavičky budou využity v rámci CLIL aktivit i ve výuce českého jazyka a prvouky.
Den jazyků jsme prožili ve 2.B formou projektového dne, kdy jsme se seznamovali s jazykovou pestrostí evropských národů. Přiřazovali jsme státní vlajky, poslechli si
státní hymny našich sousedů, poznávali základní pozdravy v různých jazycích.
V hodině anglického jazyka si děti procvičovaly správnou výslovnost a povídaly si o tom, jak je důležité v životě člověka znát nějaký cizí jazyk a ve světě se umět dorozumět.