Každý rok, 20. 10., si připomínáme svátek všech stromů. Letos tento den připadl na sobotu, a tak jsme ho oslavili už v pátek.
Ráno nás čekaly aktivity k českému jazyku. První byla křížovka s tajenkou Den stromů. Kdo ji správně vyluštil, začal ji skládat z přírodnin (větviček a plodů stromů). Následovalo čtení knihy Petera Wohllebena Slyšíš, jak mluví stromy? (kapitoly Mají v lese internet? Proč rostou na stromech houby?), která nám propojila tematiku symbiózy, kterou právě probíráme v přírodovědě.
Praktická část dne začala další hodinu, a to poznáváním listů/jehličí a plodů stromů. Pak se žáci rozlosovali do skupinek a poznávali je hmatem se zavázanýma očima. Další soutěž pokračovala na školní zahradě – úkolem bylo přikolíčkovat na stromy jejich správné názvy. Nejvíc správných lístečků umístila skupina zelených – Jonáš, Maruška a Jesika. I ostatní skupiny ale byly úspěšné. Na zahradě jsme také sestavili názvy dvou stromů – třešně z třešňových listů (našeho třídního stromu), a lípy z lipových listů (stromu národního).
Na úplný závěr jsme si vyzkoušeli frotáž. Během celého dopoledne si žáci sami vypracovávali záznam nových a zajímavých informací. Volné chvilky rychlejším žákům vyplňovaly zvukové nahrávky přírodních jevů a živočichů.
Tematickým dnem jsme propojili český jazyk, čtení, psaní, tělocvik, pracovní činnosti výtvarnou výchovu a přírodovědu. Pracovalo se samostatně, v malých skupinkách i jako jeden tým. Žáci si práci mezi sebou museli sami rozdělit a zorganizovat.
V příštím týdnu si nabyté informace osvěžíme (a ověříme ☺) v rámci kvízu.
Makovice v barvách trikolory (100. výročí vzniku Československa), vyškrabávané obrázky sov a ježků, podzimní strom, podzimní věnec, výroba keramické misky, žaludy z papíru, věneček z přírodnin.